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REGENERATION

Sustainable Brands 2021 YOKOHAMA

Feb. 24 Wed. – 25 Thur., 2021

PACIFICO Yokohama North

SB Online Archive streaming :March 8th,2021-March 31st,2021

* Only those who have pre-registered by 5:00 p.m. on Thursday, February 25 will be able to access to SB Online to view Archive streaming.
Please note that we cannot accept registrations for archive viewing only.

Join us at the 5th Sustainable Brands conference hosted in Japan, as we continue to inspire business and brand leaders to build and embed sustainability into their culture.

SB Online Archive streaming :
March 8th,2021-March 31st,2021

* Only those who have pre-registered by 5:00 p.m. on Thursday, February 25 will be able to access to SB Online to view Archive streaming.
Please note that we cannot accept registrations for archive viewing only.

The health and well-being of our attendees is of utmost priority.

SB Yokohama will be a hybrid – part face –to-face and online as we navigate through the new normal in this post pandemic world.
Also in view of the protection against COVID-19, SB 2021 Yokohama will introduce enhanced precautionary measures to safeguard the well-being and safety of all attendees.

A Roadmap for Results

Experience a conference program that is designed to transform your organization from the inside out.

Brand Influence

The journey toward consistently leveraging the power of marketing, communications, PR and other stakeholder engagement to drive a systemic shift toward a healthier, happier and more balanced world.

Purpose

The journey toward defining, articulating, embedding and fully activating environmental and/or social purpose beyond producing profit.

Governance

The journey toward transparency, integrity and leadership in governance, as well as the absence of any conflicts or misalignment with the other four pillars of becoming a sustainable brand.

Operations & Supply Chain

The journey toward operations and supply chain that do no harm to either society or the environment, while also healing and restoring parts of nature and society as necessary for overall resilience and flourishing.

Products & Services

The journey toward designing and delivering products and services that result in sustainable outcomes across the whole life cycle and along the whole value chain.
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Attendees
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Expert Speakers
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Sessions
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Sponsors

Plenary Speakers

  • Noriyuki Hara
    MS&AD Insurance Group Holdings, Inc.
  • Yumi Otsuka
    Toyota Motor Corporation
  • Marc Buckley
    UN SDG Advocate, Social Innovation, Climate Change, Agriculture, Food, and Beverage Expert
  • Ana Ponzoda Alavarez
    AstraZeneca K.K.
  • Anna Lungley
    Dentsu International
  • Alexandra Palt
    L'Oréal Group
  • Dr. Alexis Crow
    PwC US
  • Satoshi Inoue
    Philip Morris Japan LTD.
  • Yoshiaki Okabe
    Shiseido Co.,Ltd.
  • Futoshi Kamiwaki
    SEKISUI CHEMICAL CO., LTD.
  • Masaaki Kanda
    Nissan Motor Co., Ltd.
  • Tatsuaki Seki
    SEIKO EPSON CORPORATION
  • Mayumi Tsuryu
    Seven & i HLDGs. Co., Ltd.
  • Dave Muenz
    Kao Corporation
  • Nagasaka Mago
    MAGO CREATION
  • Patrick Flynn
    Salesforce
  • Pakorn Peetathawatchai
    The Stock Exchange of Thailand (SET)
  • Yujin Yamaguchi
    (General Incorporated Association)Sustainable Game
  • Taeko Yamamoto
    Fujitsu Limited
  • Atsuko Muraki
    Little Women Project
  • KoAnn Vikoren Skrzyniarz
    Sustainable Life Media & Sustainable Brands

Thanks to Our Sponsors

  • セイコーエプソン株式会社
  • フィリップ モリス ジャパン合同会社
  • 花王株式会社
  • 日産自動車株式会社
  • PwC Japanグループ
  • MS&AD インシュアランス グループ ホールディングス株式会社
  • 株式会社オカムラ
  • サントリーホールディングス株式会社
  • 積水化学工業株式会社
  • 株式会社大和証券グループ本社
  • 大和ハウス工業株式会社
  • 株式会社竹中工務店
  • デロイト トーマツ グループ
  • トヨタ自動車株式会社
  • 株式会社日本旅行
  • 株式会社ベネッセホールディングス
  • EY新日本有限責任監査法人
  • 株式会社インテージ
  • カシオ計算機株式会社
  • サンメッセ株式会社
  • 株式会社セールスフォース・ドットコム
  • 株式会社電通
  • 日揮ホールディングス株式会社
  • 日本製紙株式会社
  • ノボ ノルディスク ファーマ株式会社
  • 株式会社 博報堂
  • パナソニック株式会社
  • バリラジャパン株式会社
  • 富士通株式会社
  • 株式会社ブリヂストン
  • 株式会社三井住友フィナンシャルグループ
  • 三井不動産株式会社
  • 三菱地所株式会社
  • 株式会社YUIDEA
  • ユタカ株式会社
  • 株式会社ユニクロ
  • 株式会社レイ
  • YKK AP株式会社

Brands that will present at SB2021 Yokohama

- Company -

- Academic -

- NPO/NGOs & Government / Local government -

  • 環境省では持続可能な社会の実現を目指し、“環境と社会によい暮らし”やこれを支える地道な取組(ボランティア活動等)を募集・応援する「グッドライフアワード」を実施しています。これまでに多くのグッドライフな取組を環境大臣賞として表彰し、多くの団体が受賞をきっかけに活動拡大のチャンスをつかみました。

- ESD Teacher's Camp -

- Sustainable Cities & Communities Forum -

- SB'21 ASIA-PACIFIC -

Thanks to Our Supporters and Partners

  • 環境省
  • 横浜市
  • 認定NPO法人ACE
  • 一般社団法人エシカル 協会
  • NPO法人ETIC.
  • 特定非営利活動法人NPOサポートセンター
  • グリーン購入ネットワーク(GPN)
  • 一般社団法人 グローバル・コンパクト・ネットワーク・ジャパン(GCNJ)
  • 国連環境計画日本協会(一般社団法人日本UNEP協会)
  • 一般財団法人 CSOネットワーク
  • 一般社団法人 CDP Worldwide-Japan
  • WWFジャパン(公益財団法人 世界自然保護基金ジャパン)
  • NPO法人 東京里山開拓団
  • 一般財団法人 日本エシカル推進協議会
  • NPO法人 日本サステナブル投資フォーラム
  • 一般社団法人 日本サステナブル・ラベル協会
  • 公益社団法人 日本消費生活アドバイザー・コンサルタント・相談員協会
  • 特定非営利活動法人「日本で最も美しい村」連合
  • 認定特定非営利活動法人日本ファンドレイジング協会
  • 一般社団法人日本マーケティング・リサーチ協会
  • 認定NPO法人フェアトレード・ラベル・ジャパン
  • 公益財団法人プラン・インターナショナル・ジャパン
  • 株式会社グロウス・カンパニー・プラス
  • 株式会社レスポンスアビリティ
  • IDEAS FOR GOOD
  • 環境・CSR情報誌「ヴェイン」
  • Webマガジン ethica(エシカ)
  • エル・ジャポン
  • ELEMINIST
  • ぎょうせいオンライン
  • CSRコミュニケート
  • The Japan Times
  • ソーラージャーナル
  • TEAM SDGs
  • NEUT Magazine
  • ハーパーズ バザー
  • ハフポスト日本版
  • FLAT.
  • popIn株式会社
  • ヨコハマ経済新聞
  • LOCAL GOOD YOKOHAMA
  • 料理通信