WE STAND FOR BETTER

WE ARE

REGENERATION

サステナブル・ブランド国際会議 2021 横浜
Sustainable Brands 2021 YOKOHAMA

Feb. 24 Wed. – 25 Thur., 2021

パシフィコ横浜 ノース

SB Onlineアーカイブ公開期間:3/1(月)~3/31(水)

※2/25(木)17:00までに事前登録をいただきました方限定の公開となります。
アーカイブ視聴のみのご登録は受付けておりませんのでご了承ください。

今、地球環境との共生に深く根差した持続可能なモデルへの転換が求められています。それは、地球や暮らしの環境をREGENERATION(再生)しながら、構想・構築していくというモデルです。不透明な withコロナの中で、社会がよりレジリエントに生まれ変わるためにも、「REGENERATION」へと前進する。

――「サステナブル・ブランド」へのご参加が、その推進力となります。

SB Online
アーカイブ公開期間:3/1(月)~3/31(水)

※2/25(木)17:00までに事前登録をいただきました方限定の公開となります。
アーカイブ視聴のみのご登録は受付けておりませんのでご了承ください。

新型コロナウイルス感染症禍におけるサステナブル・ブランド国際会議開催のため、下記の通りルールを設定し、それに準拠した運営を行います。当ルールは、以下のガイドラインを参考に作成しております。

A Roadmap for Results

Experience a conference program that is designed to transform your organization from the inside out.

Brand Influence

The journey toward consistently leveraging the power of marketing, communications, PR and other stakeholder engagement to drive a systemic shift toward a healthier, happier and more balanced world.

Purpose

The journey toward defining, articulating, embedding and fully activating environmental and/or social purpose beyond producing profit.

Governance

The journey toward transparency, integrity and leadership in governance, as well as the absence of any conflicts or misalignment with the other four pillars of becoming a sustainable brand.

Operations & Supply Chain

The journey toward operations and supply chain that do no harm to either society or the environment, while also healing and restoring parts of nature and society as necessary for overall resilience and flourishing.

Products & Services

The journey toward designing and delivering products and services that result in sustainable outcomes across the whole life cycle and along the whole value chain.
0 +
Attendees
0 +
Expert Speakers
0 +
Sessions
0 +
Sponsors

プレナリー スピーカー

Plenary Speakers
  • 原 典之
    MS&ADインシュアランス グループ ホールディングス株式会社
  • 大塚 友美
    トヨタ自動車株式会社
  • Marc Buckley
    UN SDG Advocate, Social Innovation, Climate Change, Agriculture, Food, and Beverage Expert
  • アナ ポンソーダ アルバレス
    アストラゼネカ株式会社
  • アナ ラングレー
    Dentsu International
  • アレキサンドラ パルト
    ロレアルグループ
  • アレクシス クロウ
    PwC US
  • 井上 哲
    フィリップ モリス ジャパン合同会社
  • 岡部 義昭
    株式会社資生堂
  • 上脇 太
    積水化学工業株式会社
  • 神田 昌明
    日産自動車株式会社
  • 瀬木 達明
    セイコーエプソン株式会社
  • 釣流 まゆみ
    株式会社セブン&アイ・ホールディングス
  • デイブ マンツ
    花王株式会社
  • 長坂 真護
    MAGO CREATION株式会社
  • パトリック フリン
    Salesforce
  • Pakorn Peetathawatchai
    The Stock Exchange of Thailand (SET)
  • 山口 由人
    一般社団法人Sustainable Game
  • 山本 多絵子
    富士通株式会社
  • 村木 厚子
    若草プロジェクト
  • コーアン スカジニア
    Sustainable Life Media & Sustainable Brands

Thanks to Our Sponsors

  • セイコーエプソン株式会社
  • フィリップ モリス ジャパン合同会社
  • 花王株式会社
  • 日産自動車株式会社
  • PwC Japanグループ
  • MS&AD インシュアランス グループ ホールディングス株式会社
  • 株式会社オカムラ
  • サントリーホールディングス株式会社
  • 積水化学工業株式会社
  • 株式会社大和証券グループ本社
  • 大和ハウス工業株式会社
  • 株式会社竹中工務店
  • デロイト トーマツ グループ
  • トヨタ自動車株式会社
  • 株式会社日本旅行
  • 株式会社ベネッセホールディングス
  • EY新日本有限責任監査法人
  • 株式会社インテージ
  • カシオ計算機株式会社
  • サンメッセ株式会社
  • 株式会社セールスフォース・ドットコム
  • 株式会社電通
  • 日揮ホールディングス株式会社
  • 日本製紙株式会社
  • ノボ ノルディスク ファーマ株式会社
  • 株式会社 博報堂
  • パナソニック株式会社
  • バリラジャパン株式会社
  • 富士通株式会社
  • 株式会社ブリヂストン
  • 株式会社三井住友フィナンシャルグループ
  • 三井不動産株式会社
  • 三菱地所株式会社
  • 株式会社YUIDEA
  • ユタカ株式会社
  • 株式会社ユニクロ
  • 株式会社レイ
  • YKK AP株式会社

Brands that will present at SB2021 Yokohama

- 企業 -

- アカデミック -

- NPO/NGO & 官公庁/自治体 -

  • 環境省では持続可能な社会の実現を目指し、“環境と社会によい暮らし”やこれを支える地道な取組(ボランティア活動等)を募集・応援する「グッドライフアワード」を実施しています。これまでに多くのグッドライフな取組を環境大臣賞として表彰し、多くの団体が受賞をきっかけに活動拡大のチャンスをつかみました。

- ESD Teacher's Camp -

- ポストコロナにおける人生100年時代に向けて -

- 第3回 未来まちづくりフォーラム -

- SB'21 ASIA-PACIFIC -

Thanks to Our Supporters and Partners

  • 環境省
  • 横浜市
  • 認定NPO法人ACE
  • 一般社団法人エシカル 協会
  • NPO法人ETIC.
  • 特定非営利活動法人NPOサポートセンター
  • グリーン購入ネットワーク(GPN)
  • 一般社団法人 グローバル・コンパクト・ネットワーク・ジャパン(GCNJ)
  • 国連環境計画日本協会(一般社団法人日本UNEP協会)
  • 一般財団法人 CSOネットワーク
  • 一般社団法人 CDP Worldwide-Japan
  • WWFジャパン(公益財団法人 世界自然保護基金ジャパン)
  • NPO法人 東京里山開拓団
  • 一般財団法人 日本エシカル推進協議会
  • NPO法人 日本サステナブル投資フォーラム
  • 一般社団法人 日本サステナブル・ラベル協会
  • 公益社団法人 日本消費生活アドバイザー・コンサルタント・相談員協会
  • 特定非営利活動法人「日本で最も美しい村」連合
  • 認定特定非営利活動法人日本ファンドレイジング協会
  • 一般社団法人日本マーケティング・リサーチ協会
  • 認定NPO法人フェアトレード・ラベル・ジャパン
  • 公益財団法人プラン・インターナショナル・ジャパン
  • 株式会社グロウス・カンパニー・プラス
  • 株式会社レスポンスアビリティ
  • IDEAS FOR GOOD
  • 環境・CSR情報誌「ヴェイン」
  • Webマガジン ethica(エシカ)
  • エル・ジャポン
  • ELEMINIST
  • ぎょうせいオンライン
  • CSRコミュニケート
  • The Japan Times
  • ソーラージャーナル
  • TEAM SDGs
  • NEUT Magazine
  • ハーパーズ バザー
  • ハフポスト日本版
  • FLAT.
  • popIn株式会社
  • ヨコハマ経済新聞
  • LOCAL GOOD YOKOHAMA
  • 料理通信

Featured Content

ブランドが消費者の行動を変えるための3つの約束――コーアン・スカジニア Founder/CEO of Sustainable Brands Worldwide

「#BrandsforGood」はサステナブル・ブランドのコミュニティ内で立ち上げられた、世界の企業が協創する先導的な取り組みだ。サステナブル・ブランドの創設者、コーアン・スカジニア Founder/CEO of Sustainable Brands Worldwideは、サステナブル・ブランドとは一体何か、いま企業に求められていることとは何か、そして#BrandsforGoodの参画企業がどのような行動を起こそうとしているのかを語った。(サステナブル・ブランド ジャパン編集局=沖本啓一)

Read more
サステナビリティから「リジェネレーション」の時代へ

サステナブル・ブランド(SB)国際会議の新しいテーマは、「We are Regeneration」です。この秋開催のSB国際会議(カルフォルニア州ロングビーチ)では、この「リジェネレーション:再生」というコンセプトを切り口に、持続可能性というステー...

Read more